« terug naar vorige pagina

Tip of klacht

Vanzelfsprekend hopen we dat u zich door ons gehoord en serieus genomen voelt en dat u tevreden bent over ons team en onze zorgverlening. Toch kan het gebeuren dat u een minder goede ervaring heeft met ons team. Laat het ons dan het liefst zo vlug mogelijk weten, zodat we samen kunnen zoeken naar een verbetering of oplossing.

U mag het ons kenbaar maken via het Klachtenformulier, maar u mag ook telefonisch contact opnemen.

Als u dit lastig vindt of als u geen behoefte heeft aan een persoonlijk gesprek óf als we er samen niet uitkomen, kunt u uw klacht ook altijd met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris bespreken. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.